Skip to main content

Alates oktoobrist saad taotleda riigipoolset soodustust elektrilise ratastooli ja kaasaskantava kaldtee hüvitamiseks. Sotsiaalkindlustusamet

Elektrilise ratastooli või kaasaskantava kaldtee taotlemiseks mine eriarsti, füsioterapeudi või tegevusterapeudi juurde, kes tuvastab abivahendi vajaduse ja väljastab tõendi. Kaldteede vajaduse võib tuvastada ka perearst. Kui nende abivahendite vajadus on kirjas rehabilitatsiooniplaanis, siis eraldi tõendit vaja ei ole.

Peale abivahendi tõendi saamist pöördu abivahenditega tegelevasse ettevõttesse, kelle nimekirja leiad Sotsiaalkindlustusameti kodulehelt (XLSX). Abivahendiettevõttes saad koos sealse spetsialistiga leida sulle sobivaima abivahendi ja lisavarustuse. Abivahendi ettevõttes selgub sinule sobiva abivahendi hind. Riigipoolse soodustuse saamiseks esita erimenetluse taotlus (DOCX) Sotsiaalkindlustusametile.

Erimenetluse saad esitada ka e-postiga, Sotsiaalkindlustusametis käimata. Saada taotlus meile e-postiga aadressil info@sotsiaalkindlustusamet.ee. Taotlusele lisa abivahendi tõend, mille võid saata ka telefoniga tehtud pildina ja hinnapakkumine.

Erimenetluse taotlusele vastame kuni 30 päeva jooksul, kuid proovime seda teha võimalikult kiiresti.

Sotsiaalkomisjon asub vähendama ebavõrdsust abivahendite ostmisel.

Riigikogu sotsiaalkomisjon arutas tänasel istungil komisjoni algatatud eelnõu, mille eesmärk on tagada, et hoolekandeasutuses viibivatele isikutele kompenseeritaks abivahendite ostmisel või üürimisel riigi osalus võrdselt kodus elava inimesega.

Sotsiaalkomisjoni esimees Helmen Kütt ütles, et seni on hoolekandeasutuses viibiv isik olnud võrreldes kodus elava abivajajaga halvemas olukorras, sest kehtiv seadus ei võimalda tal hankida kõiki vajalikke abivahendeid riigi toel. „Väga hea, et riigieelarves on nüüd ka rahalised vahendid ja kaua lahenduseta olnud probleem leiab lahenduse,“ lisas Kütt.

Kehtiva seaduse järgi tagatakse hoolekandeasutuses viibivatele inimestele abivahendite ostmisel või üürimisel riigi soodustus ainult individuaalsete abivahendite, nagu proteesi või ortoosi puhul, kuid mitteindividuaalsete abivahendite, nagu ratastool ja mähkmed puhul mitte. Eelnõu järgi saavad hoolekandeasutustes elavad inimesed alates tuleva aasta 1. jaanuarist abivahendeid soodustusega sama põhimõtte alusel nagu kodus elavad inimesed.

Vastuolule põhiseadusega juhtis tähelepanu õiguskantsler Ülle Madise, kelle ettepanek seadus põhiseadusega kooskõlla viia oli üheks eelnõu algatamise ajendiks.

Istungil osales Sotsiaalministeeriumi hoolekande osakonna nõunik Raimo Saadi.

Komisjon otsustas saata sotsiaalhoolekande seaduse muutmise seaduse eelnõu (649 SE) Riigikogu täiskogu istungile esimesele lugemisele 18. septembril.

Riigikogu pressiteenistus
Merilin Kruuse
tel 631 6353, 510 6179
e-post merilin.kruuse@riigikogu.ee

Sotsiaalministeeriumi e-teenuste ja innovatsiooni asekantslerina alustab tööd Kalle Killar.

Sotsiaalministeerium. Pressiteade. 5. september 2018

Sotsiaalministeeriumi e-teenuste ja innovatsiooni asekantslerina alustab tööd Kalle Killar

Ministrid Kaia Iva ja Riina Sikkut kinnitasid sotsiaalministeeriumi e-teenuste ja innovatsiooni asekantsleriks Kalle Killari, kes on 2015. aastast juhtinud strateegia ja eelarve osakonda. Killari sõnul on tema olulisim väljakutse asekantslerina muuta tervishoiu, sotsiaal- ja töövaldkonna e-teenused paremini koostoimivaks ning tulemuslikumaks.

„Riigi teenused, olgu need tervise-, sotsiaal- või töövaldkonnast, peavad saama inimkesksed ja tulemuslikud. Pikatoimelisi ja ebamugavaid e-lahendusi me endale lubada ei saa, seepärast on minu suurim väljakutse luua kõigi sotsiaalministeeriumi valdkondade teenustest kasutajasõbralike ja tõhusate lahenduste võrgustik,“ ütles esmaspäeval e-teenuste ja innovatsiooni asekantslerina alustav Kalle Killar. „Vananeva rahvastikuga ühiskonnas muutuvad nii inimeste vajadused kui kasvab rahaline surve erinevatele teenustele. Just e-teenustes peitub võti, kuidas saame erinevatel tasanditel teha teenused kättesaadavaks ja nende kasutamise võimalikult lihtsaks.“

Kalle Killar on varem töötanud rahandusministeeriumis, kus ta kokku üheksa aasta jooksul tegeles välisfinantseerimise ning riigieelarve küsimustega, sh aastatel 2008 ja 2009 välissuhete ja arenduse asekantslerina. Aastatel 2009–2013 töötas Kalle Killar Suurbritannias Euroopa Rekonstruktsiooni- ja Arengupanga (The European Bank for Reconstruction and Development) asedirektorina. Varem on ta juhtinud PRIA (Põllumajanduse Registrite ja Informatsiooni Ameti) siseauditi osakonda ning töötanud Euroopa Komisjonis põllumajanduse direktoraadis. Ta on lõpetanud Tartu Ülikooli majandusteaduskonna.

Kalle Killar alustab asekantslerina tööd 10. septembril.

Foto: https://www.dropbox.com/s/s2zdbsxh8nng10u/KalleKillar.PNG?dl=0

Teate edastas: Karin Volmer Kommunikatsioonijuht

Sotsiaalministeerium

Karin.volmer@sm.ee

+372 626 9102 / 5696 4876

56 omavalitsust kohandavad puudega inimeste eluruume.

Sotsiaalministeerium. Pressiteade. 6. september 2018

56 omavalitsust kohandavad puudega inimeste eluruume

Rahandusministeerium otsustas rahuldada 56 omavalitsuse taotlused puudega inimeste eluruumide kohandamiseks. Kohalikud omavalitsused planeerivad kodude kohandamist 2,4 miljoni euro eest, millest Euroopa Regionaalarengu Fondi (ERF) toetus moodustab ca 2 miljonit eurot ja omavalitsuste omafinantseering 0,4.

„Iga inimene peab saama oma koju sisse, sealt väljuda ning seal liikuda ja tegutseda,“ ütles sotsiaalkaitseminister Kaia Iva. „Tunnustan neid omavalitsusi, kes on kasutanud võimalust aidata puudega inimestel paremini iseseisvalt toime tulla ja seeläbi vähendada ka hooldajate koormust ja luua inimestele paremad eeldused osaleda tööturul.“

Kohalikud omavalitsused tõid taotlustes välja, et puudega inimeste arv, kellele tagatakse sellega sobivad eluruumid, on kokku 467. Ligi kahe kolmandiku ehk 336 puhul on plaanis pesemisruumi või tualettruumi kohandus. Populaarsuselt järgmisel kohal oli kavas ukseavadega seotud kohandused, näiteks hoone välisukseava kohandus, korteri välisukseava kohandus, lävepakuta ukseava kohandus, siseukseava kohandus. Lisaks on plaanis platvormtõstukite, laetõstukite, ukseautomaatika ja käetugede paigaldused ning kaldteede rajamised. Ühele inimesele võib olla kavandatud mitu erinevat kohandust, sealhulgas eluruumi sissepääsu, hoone välisukse ja eluruumi vahelise käigutee, hoone ja selle territooriumile sissepääsu või piirde kohandamine, hügieenitoimingute parandamine või köögitoimingute parandamine.

„Omavalitsustel on ka edaspidi võimalik inimeste kodude kohandamiseks raha taotleda,” ütles minister Iva. „Projekti lõpuks, aastaks 2023, on planeeritud kohandada üle Eesti 2000 erivajadusega inimese eluruumid. Seega kutsun ka teisi omavalitsusi üles aktiivselt kaasa lööma ning teavitama oma inimesi võimalusest kohandada oma eluruumid ligipääsetavaks.”

Plaanide kohaselt avab järgmise taotlusvooru Riigi Tugiteenuste Keskus (RTK) 2019. aasta esimeses kvartalis. Järgmiste kohanduste jaoks on planeeritud ligikaudu 7 miljonit eurot ning selle abil on kavandatud veel enam kui 1400 puudega inimese eluruumi kohandamise toetamine. Eluruumi kohandamiseks peab inimene esitama taotluse kohalikule omavalitsusele.

Teate edastas: Oskar Lepik Kommunikatsiooninõunik Sotsiaalministeerium

+372 626 9321 / + 372 5333 7341

press@sm.ee / oskar.lepik@sm.ee

Puudega inimeste teenused ja toetused võeti luubi alla

Sotsiaalministeerium. Pressiteade 29. august 2018

Puudega inimeste teenused ja toetused võeti luubi alla. Sotsiaalministeeriumis toimus täna järjekordne kohtumine erinevate huvigruppidega, et liikuda edasi puudega inimeste poliitika põhimõtete ning hoolekandesüsteemi kaasajastamisega.

Kohtumisel kõnelenud sotsiaalkaitseminister Kaia Iva peab oluliseks, et erivajadusega inimesed saaksid elada nii iseseisvat elu, kui igaüks ise suudab ja soovib. „Kahetsusväärselt suur hulk inimesi kogeb igapäevaselt, et neid ümbritsev keskkond on täis füüsilisi ja emotsionaalseid takistusi,“ ütles minister Iva. „Teenuseid ja tooteid pakkudes peavad kõik mõtlema sellele, kuidas need oleksid lihtsasti ning väärikalt ligipääsetavad kõikidele inimestele, vaatamata nende piirangutele või vajadustele.“

„Vananev ja vähenev rahvastik on surve tervele ühiskonnale. Vanemaealiste ning puudega inimeste arvu kasvamisega suureneb elanikkonnas nende inimeste hulk, kes oma vanusest ja/või terviseprobleemidest tulenevate piirangute ja ümbritseva keskkonna takistuste tõttu vajavad kas aeg-ajalt või pidevalt mitmesugust kõrvalabi,“ ütles sotsiaalkaitseminister.

Tänasel kohtumisel jagati osalejad väikestesse gruppidesse, kes vahetasid omavahel esimesi mõtteid selle üle, millisena nähakse Eesti hoolekandesüsteemi tulevikku. Näiteks arutasid töörühmad riigi ja omavalitsuse rolli üle puudega inimeste teenuste ja toetuste korraldamisel, aga ka selle üle, kas ja milleks on puude või selle raskusastme tuvastamine vajalik.

Puudega inimeste tugisüsteemi korrastamise eesmärk on paremini siduda sotsiaal-, tervishoiu-, tööturu- ja haridusvaldkonna teenused ja toetused. Nii on võimalik tagada inimesele erivajadusega toimetulemiseks vajalikku ja püsivat tuge üle elukaare. „Teenused peavad vastama inimeste vajadustele, olema kvaliteetsed ning abivajajatele kättesaadavad,“ ütles minister Iva. „Samuti peame jätkuvalt tegelema ka sotsiaalsüsteemist dubleerivate ja bürokraatlike tegevuste välja juurimisega ning leidma nutikaid lahendusi, kuidas abivajaja saaks õigel ajal õiget tuge.“

Praegu valmistatakse ette ka valdkondlikku alusanalüüsi, mille põhjal on plaanis 2018. aasta lõpuks välja töötada puudega inimeste poliitika muudatusettepanekud, mis esitatakse Vabariigi Valitsusele. Kohtumine huvigruppidega toimus esimest korda märtsis, siis tutvustati puudega inimeste poliitika põhimõtete ning hoolekandesüsteemi muudatusvajadusi. Tänasel kohtumisel kaardistati valdkonna valulisemad probleemid ja kitsaskohad ning pakuti välja ideid nende lahendamiseks. Muudatuste elluviimine on planeeritud 2021. aastasse.

Teate edastas: Oskar Lepik Kommunikatsiooninõunik Sotsiaalministeerium: +372 626 9321 / + 372 5333 7341, press@sm.ee / oskar.lepik@sm.ee  www.facebook.com/sotsiaalministeerium

Getter Jaani ja Töötukassa vabatahtlikud rõõmustasid erivajadustega purjetajaid

KURESSAARE, 12. august, BNS – Töötukassa pani enda poolt välja üheksa vabatahtlikku, et erivajadustega inimestele suunatud mereprojekt “Erilised purjetajad” võimalikult edukaks kujuneks.

Kuressaare merepäevade raames kogunes laupäeval sealsesse jahtklubisse ligi 30 erivajadustega inimest, kes soovisid instruktori saatel merel purjetamist proovida. Enne seilama minekut andis Saaremaa Merispordi Seltsi treener Viktor Umb esmateadmisi tuuleoludest, paadiehitusest ja lihtsamatest manöövritest. Kohe pärast ABC omandamist said inimesed juba ise purjepaati istuda ning kogenud roolimehe käe all merel käia.

“Minu kui kontoritöötaja jaoks oli positiivne külg see, et ma nägin reaalselt inimesi, nende muresid ja seda, kuidas nad käituvad, räägivad, liiguvad,” ütles BNS-ile Kalev Kuljus töötukassa töövõime hindamise ja töövõimet toetavate teenuste osakonnast, kes samuti vabatahtlikuna üritusel kaasa lõi. “Eelmistel aastatel osales sellistel üritustel kokku 110 inimest ja sel aastal oli maht kindlasti suurem.”

Samas möönis Kuljus, et kaugematest Eesti paikadest Kuressaares toimunud “Eriliste purjetajate” üritusele tulemine pole erivajadustega inimeste jaoks kaugeltki lihtne ülesanne.

“Kui ratastooliinimene tahab Tartust, Tallinnast või Narvast kohale tulla, siis tema jaoks on transport oluliselt kallim kui minu jaoks, kes istub bussi ja sõidab kohale,” selgitas Kuljus.

Parapurjetamise projektijuhi Külli Haava sõnul kompas Kuressaares toimunud üritus juba niigi korraldajate võimekuse piire, sest 30 erivajadustega inimest on üsna suur hulk, pealegi lisanduvad neile veel saatjad.

Kuressaares jagas nõuandeid ja infot parapurjetamise võimaluste kohta Eesti ainus parapurjetaja Anre Nõmme. Üritus toimus Kuressaare jahtklubi kai juures ja alusteks olid nii paraolümpiaklassi 2.4 mR tüüpi alused kui ka moodsad RS Questi purjekad kui ka katamaraan Happy Cat.

Purjetamise proovipäeva peetakse juba kolmandat aastat – lisaks Kuressaare merepäevadele ka Pärnu purjetamisnädalal ja Tallinna merepäevadel. Sel aastal toetab “Erilisi purjetajaid” töötukassa, mille Kuressaare osakonna töötajad ka täies koosseisus vabatahtlikena appi tulid.

Erivajadustega purjetajaile käis häid soove ja tervitusi andmas ka lauljatar Getter Jaani, kes samal õhtul merepäevadel esines.

40 inimest pisikeste purjekatega merel – ratastoolile, nägemis- või kuulmispuudele vaatamata.

Fotod: Raul Mee Fotogalerii Erilised purjetajad Tallinna Merepäevadel

Purjetada saab ikka – ka kui kõndida, näha või kuulda ei saa!

Merepäevadel käisid Eriliste Purjetajate projektiga purjetamas mitukümmend puudega inimest, ratastoolid ja muud abivahendid jäid kai peale maha, et soodiots pihku võtta. Tallinnas reedest pühapäevani kestvatel merepäevadel pääses purjetamise eriürituse korras merele hulk puuetega inimesi, keda oli koos abistajatega laupäeval lennusadama juurde kogunenud ligi poolsada, vahendas BNS.

“Kõik on suurepärane, proovisin viimati võistelda mitukümmend aastat tagasi. Ja nüüd siis uuesti,” ütles BNS-ile üks merel käinuist, Peep Krusberg, ning avaldas samas kahetsust, et viie võistkonna osalusel toimunud miniregati võitsid sedapuhku lätlased.

“Fantastiline tunne on. Tahaks veel ja veel sõita – ja seda jätkuvalt. Praegu on väga äge, spordivaim võttis üle ja hirmu üldse ei ole,” rääkis Pjotr Sirotkin.

“Meri on hea koht treenimiseks ja vaba aja veetmiseks ja meresõiduoskuste omandamine inimesele arendav. Loodusjõude ning meeskonda respekteerides on
purjetamine täiesti võimalik,” ütles ürituse peakorraldaja Külli Haav, kelle sõnul teevad aga muret kohandatud paadid, mis ümber ei lähe, kuid mida paraku veel Eestis pole. “Tänu töötukassa toele saan sellel hooajal pakkuda purjetamisvõimalusi eri paigus Läänemerel, käidud on Pärnus, Helsingis ja Stockholmis. President Kersti Kaljulaid külastas meid Kakumäe sadamas, täna oleme Lennusadamas ja augustis Saaremaal.”

Osalema oli tulnud väga erinevate puuetega inimesi. Samuti aitasid kaasa nii treenerid kui ka noored kaptenid ja töötukassa vabatahtlikud. Purjed heisati kolmel RS Quest paadil ja kahel olümpiapurjekal 2,4 mR. Eakamad said meresõitu nautida avamerejahil.

RS purjetamiskeskuse ja Noblessneri Jahtklubi purjetamiskooli treenerid andis esmalt kaldal teadmisi tuuleoludest, paadiehitusest ja lihtsamatest manöövritest merel. Pärast istusid inimesed ise purjepaati ning said kogenud roolimehe käe all merel käia. Tallinna lahel toimus esmakordselt väike parapurjetamise regatt, milles viis võistkonda omavahel mõõtu võtsid. Tervituse ja head soovid saatis Taanist võistlustelt ka olümpiasurfar Ingrid Puusta, kelle Läänemere-ületuse heategevuskampaaniaga ka projekti jaoks raha koguti.

Praeguseks on “Eriliste purjetajate” projekti raames kolme aasta jooksulmerel käinud sadakond inimest, ja seda üle 160 korra. Kaks Eesti parapurjetajat osales edukalt Põhjamaade meistrivõistlusel.

Külli Haav
Eriliste purjetajate projektijuht

Invaru korraldatud uuring näitab abivajajate üldist rahulolu, kuid toob välja ka kitsaskohad

Abivahendikeskus Invaru, Pressiteade 03.07.2018
Uuring näitab abivajajate üldist rahulolu, kuid toob välja ka kitsaskohad
Eestis on tuhandeid inimesi, kelle elukvaliteet sõltub abivahenditest. Esmakordselt viis Eesti suurim abivahendikeskus Invaru läbi uuringu abivajajate ja nende lähedaste seas, mis näitab küll üldist rahulolu valdkonna toimimisega, kuid toob esile ka kitsaskohad.
Invaru juhi Enn Leinuste sõnul otsustati viia uuring läbi eeskätt just seetõttu, et leida võimalusi abivahenditeenuse kvaliteedi tõstmiseks ja avastada kitsaskohti, mille kallal veel tööd teha. “Kui lähtume sellest, et 72% uuringule vastanutest külastab abivahendikeskust iga kuu, siis peame panustama pidevalt selleks, et igapäevaselt abivahenditest sõltuvate inimeste elu muutuks lihtsamaks ja mugavamaks,” selgitas Leinuste.
Uuringu tulemusest selgus, et inimesed soovivad rohkem teada riiklike soodustuste võimaluste kohta, sest rohkem kui pooled vastanutest (55%) ei ole riiklike soodustingimustega hästi kursis. “Info kättesaadavamaks tegemine on väljakutse nii abivahendikeskustele kui ka kõigile teistele osapooltele, kes abivajajatega tegelevad. Peame kõik rohkem pingutama, et info oleks kättesaadavam erinevates kanalites ning samuti tuleb inimesi julgustada infot küsima,” märkis Leinuste.
62% uuringus osalejatest eelistab abivahendite ja nende kohta info saamiseks just esindusi, sest ei otsi tavaliselt infot telefoni või e-kanalite kaudu. Sellist tulemust toetab ka Invaru varasem statistika, mille kohaselt moodustavad kaks kolmandikku ettevõttesse pöördujatest just eakamad abivajajad, kes ei kasuta arvutit ning eelistavad suhelda kohapeal teenindajaga.
Uuringus osalenud abivajajad ei olnud rahul olukorraga, kus soodustuse kasutamiseks on vaja tulla esindusse nii paljude erinevate dokumentidega. Leinuste kinnitusel töötab sotsiaalkindlustusamet hetkel selle nimel, et e-lahendused jõuaksid kiirelt ka abivahendite kasutajateni ja väheneks vajadus erinevaid tõendeid endaga kaasas kanda. “Nii mahuka süsteemi väljatöötamine on aga aeganõudev ja vastutusrikas protsess,” tõi Leinuste välja.
Uuringust selgus, et kõige sagedamini pöörduvad inimesed abivahendikeskusesse just mähkmete, seejärel liikumisvahendite ning siis tualeti- või vanni abivahendite järele. Kuna täna saab riiklike soodustingimuste abil soetada ühekordseid abivahendeid nagu mähkmed, linad, kateetrid ja nahahooldusvahendid vaid üheks kuuks, peavad väga paljud abivajajad või nende lähedased külastama esindust igal kuul.
Inimesed on uuringu kohaselt hästi kursis abivahendite üürimise võimalusega. 88% vastajatest teadis, et alati ei olegi tarvis abivahendeid kasutamiseks välja osta, vaid neid saab ka üürida. Leinuste kinnitusel ei tea aga paljud seda, et riikliku soodustusega abivahendi üürimiseks tuleb samuti kaasa võtta soodustust tõendavad dokumendid.
“Meil on hea meel, et saime põhjalikku tagasisidet – nii kiitusi kui ka konstruktiivseid ettepanekuid oma teenustele. Igal juhul saime kinnitust, et liigume õiges suunas,” võttis Leinuste tulemused kokku.
Leinuste sõnul on Invaru teinud aastate jooksul suuri edusamme, et Eesti abivajajatele oleksid lisaks kaasaegsetele abivahenditele tagatud ka professionaalne nõustamine, vahendite remont ja transport ning olulist rõhku on pandud klienditeeninduse professionaalsuse tõstmisele. Samuti käib ettevõte kaasas teaduse ja tehnoloogia arengutega ning täiendab oma valikut, otsides pidevalt uusi erilahendusi ka väljastpoolt Eestit. Sellele on olnud oluliselt abiks ka abivajajate aktiivne osalus parimate lahenduste väljaselgitamisel ja proovimisel.
Esmakordselt Eesti suurima abivahendikeskuse Invaru poolt läbi viidud uuringus osales kokku ligi 400 abivajajat, kes külastavad abivahendikeskuse esindusi kaheksas linnas: Tallinnas, Raplas, Rakveres, Paides, Käinas, Haapsalus, Kuressaares ja Pärnus. Uuringu käigus küsiti tagasisidet nii abivahenditega seotud info leviku, teenuse pakkumise kvaliteedi kui ka teadlikkuse kohta, mis puudutab näiteks võimalust kasutada terapeutide ja tehnikute teenust või üürida abivahendeid.
Invaru abivahendikeskus on liikumiserivajadustega inimeste abivahenditele spetsialiseerunud valdkonna suurim ekspert Eestis. Üle Eesti kaheksas linnas asuvates teeninduspunktides käib igal kuul enam kui 10 000 abivajajat. Käesoleval aastal tähistab pere-ettevõte Invaru 25. juubelit.
Fotod Enn Leinustest ja Invaru abivahendikeskusest: https://photos.app.goo.gl/2f3MokuswxE1qR1J8
Lisainfo:
Keiu Valge
Invaru abivahendikeskus

Sotsiaalministeeriumi tööala asekantslerina alustab tööd Sten Andreas Ehrlich

Sotsiaalministeerium, PRESSITEADE 2.07.2018

Sotsiaalministeeriumi tööala asekantslerina alustab tööd Sten Andreas Ehrlich

Esmaspäevast, 2. juulist on sotsiaalministeeriumi tööala asekantslerina ametis Sten Andreas Ehrlich, kes juhtis 2017. aasta augustist tööhõive osakonda ja on alates tänavu aprillist täitnud ka asekantsleri ülesandeid.

Sten Andreas Ehrlichi sõnul nõuab Eesti rahvastikuprognoos riigilt ka tööpoliitikas otsustavaid samme. „Isegi kõige optimistlikumate prognooside kohaselt väheneb tööealine elanikkond lähima 15 aasta jooksul pea kümnendiku võrra. See paneb surve alla kogu ühiskonna, alates sotsiaalsüsteemist kuni ettevõtjateni. Ülalpidajate ja ülalpeetavate tänase suhtarvu säilitamiseks peame veelgi suurendama tööhõive määra, unustamata samas ka siinsete töökohtade kvaliteeti ja inimeste oskuste arendamist,“ ütles Ehrlich. „Seetõttu on lähiaastail olulisemad väljakutsed soodustada osaajaga ja kodust töötamist, kaitsta tõhusamalt töötajate tervist, muuta paindlikumaks töötushüvitiste süsteem ja kaasajastada tööturuteenuste pakkumist. Vaid nii saame tuua paljud inimesed tagasi tööturule ning aidata igaühel jõuda tema oskustele vastavatele ning võimalikult kõrge lisandväärtusega töökohale.“

Tervise- ja tööminister Riina Sikkut rõhutas, et Eestil tuleb riigina olla valmis suurteks tööturumuutusteks juba lähitulevikus. „Digimajanduse areng muudab suuresti seda, millised töökohad meil on ja milliseid oskusi läheb töötajail vaja, inimesed on ka üha enam iseendale tööandjad, kasutatakse võimalust erinevates riikides töötada. Peame riigina pingutama, et muutustega kaasas käia nii, et keegi ei jääks kõrvale ning tööturul saaksid osaleda ka need, kelle töötamine on siiani olnud takistatud,“ rääkis minister Sikkut. „Hindan kõrgelt Sten Andreas Ehrlichi senist tööd tööhõive osakonna juhina ning usun, et tema juriidiline ja majandusalane haridus on väga sobilik kombinatsioon valdkonna juhtimiseks tööala asekantslerina. Arvestades eesseisvaid muutusi tööturul ei saa alahinnata ka tema nooruslikku energiat.“

Sten Andreas Ehrlich töötas aastatel 2015-2017 nõunikuna õiguskantsleri kantseleis, kus tegeles eelarve-, majandushaldus- ja taristuõiguse ning teiste ettevõtluskeskkonna osakonna pädevusse kuuluvate küsimustega. Ta on varem töötanud advokaadibüroos Tark Grunte Sutkiene ning olnud praktikal Euroopa Komisjonis volinik Andrus Ansipi juures. Alates 2017. aastast on Sten Andreas Ehrlich ka Eesti Väitlusseltsi nõukogu esimees.

Sten Andreas Ehrlichil on magistrikraad Tartu Ülikooli õigusteaduskonnast ning lõpetamisel magistriõpe Tallinna Tehnikaülikooli majandusteaduskonnas.

Teate edastas

Ivan Lavrentjev
Meediasuhete nõunik
Sotsiaalministeerium
+372 5387 7840
press@sm.ee / ivan.lavrentjev@sm.ee
www.facebook.com/sotsiaalministeerium